Adidas w tarapatach – trzy paski to nie znak towarowy
Trzy paski nie tylko dla Adidasa. Sąd Unii Europejskiej unieważnił unijny znak towarowy niemieckiej spółki.
Adidas w 2014 r. zarejestrował poprzez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) trzy paski jako unijny znak towarowy dla odzieży, obuwia i nakryć głowy. Ów znak składa się z trzech równoległych pasków w jednakowej odległości od siebie, o tej samej szerokości, nałożonych na produkt i skierowanych w dowolnym kierunku: pionowo, poziomo lub ukośnie.
W 2016 r. zaczęły się problemy Adidasa. Wówczas belgijskie przedsiębiorstwo Shoe Branding Europe BVBA złożyło wniosek o unieważnienie unijnego znaku towarowego niemieckiej spółki. EUIPO przychylił się do tego wniosku, stwierdzając, że trzy paski nie są wystarczająco wyróżniające się, by zarejestrować znak towarowy. Adidas zaskarżył tę decyzję, jednak nie przyniosła ona zamierzonego skutku. Sąd Unii Europejskiej uznał, że trzy paski są zwykłym znakiem graficznym, a nie znakiem tworzącym wzór.
Adidas nadal może wnieść odwołanie do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.
Wyrok Sądu Unii Europejskiej, sygn. T-307/17