UOKiK apeluje o uczciwość. Przedsiębiorcy i ich opłaty covidowe
UOKiK apeluje o uczciwość i rzetelne informowanie konsumentów o cenach i opłatach związanych z COVID-19 przed realizacją usług. Firmy doliczają opłaty związane z procedurami bezpieczeństwa do faktur.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów napływa coraz więcej skarg dot. opłat związanych z koronawirusem. Taką praktykę stosują głównie lekarze i dentyści, ale także przedsiębiorstwa z różnych branż. Opłaty mają pokrywać koszty związane z zabezpieczaniem pracowników i klientów przed wirusem, takie jak dodatkowe środki czystości czy fartuchy.
„Apeluję do wszystkich świadczących różne rodzaje usług, w szczególności do prywatnych gabinetów medycznych, o uczciwość i rzetelne informowanie o cenach i opłatach przed realizacją usług” – zaapelował Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.
Ponadto UOKiK zaleca, aby przedsiębiorca podawał całkowity koszt usługi przed jej wykonaniem. Jeśli pobiera dodatkowe opłaty, powinien o tym poinformować konsumenta jeszcze przed zawarciem umowy. Klienci nie powinni być o tym informowani już po wykonaniu usługi.
„Niedopuszczalne są sytuacje, w których o dodatkowych kosztach klienci informowani są np. po zabiegu, wizycie czy wykonaniu usługi. Prawidłowość uwidaczniania cen w tym zakresie kontroluje Inspekcja Handlowa. Za nieprawidłowości w zakresie oznakowania cen inspektor Inspekcji Handlowej może nałożyć na przedsiębiorcę karę finansową w wysokości do 20 tys. zł.” – poinformowano w komunikacie.
Więcej aktualności znajdziesz W TYM MIEJSCU.
Sytuacja finansowa Twojej firmy pogorszyła się przez epidemię? Zwindykuj zaległe faktury >>>