Zmiany w prawie telekomunikacyjnym. Szereg ułatwień dla abonentów
21 grudnia wchodzą w życie zmiany w prawie telekomunikacyjnym. Oznaczać będą szereg ułatwień i przywilejów dla abonentów, a nowe obowiązki dla dostawców usług. Co nas czeka?
Nowe regulacje są efektem stopniowego wprowadzania w Polsce Dyrektywy ustanawiającej Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej. Mają zmienić relacje pomiędzy klientami a dostawcami usług, ułatwiając abonentom poszczególne czynności.
Jedną z głównych zmian w prawie telekomunikacyjnym jest zdefiniowanie tzw. prawa do ciągłości dostępu do internetu. Oznaczać ma to zapewnienie większej swobody abonentom w migracji pomiędzy operatorami. To rozwiązanie analogiczne do przenoszenia numeru telefonu od jednego operatora do drugiego. W podobny sposób ma się odbywać zmiana dostawcy internetu stacjonarnego.
Kolejna zmiana w prawie telekomunikacyjnym dotyczy samej umowy abonenckiej, a mianowicie kwestii przedłużania umowy. Dotychczas operator nie miał obowiązku informowania klienta o tym, że umowa po upływie terminu zostanie automatycznie przedłużona na czas nieokreślony. Teraz ma się to zmienić. Wprowadzono także regulacje dotyczące wypowiedzenia umowy. Od tej pory rozwiązanie jej będzie możliwe także poprzez e-mail.
Od dziś zwiększone zostają także możliwości monitorowania zużycia usług. Ma to na celu zapewnienie abonentom większej kontroli nad aktualnym i faktycznym zużyciem usług, w szczególności pakietu danych w usłudze dostępu do internetu. Dostawcy mają zapewnić narzędzia do monitorowania i informować o zużyciu poszczególnych usług czy pakietów.
Zmiany w prawie telekomunikacyjnym obejmą także tych, którzy planują przeniesienie numeru z jednej sieci do drugiej. Będą mieć na to więcej czasu – nie krócej niż miesiąc od daty rozwiązania umowy.
Więcej aktualności znajdziesz W TYM MIEJSCU.